رژیم غذایی مناسب برای دختردار شدن

امروزه با پیشرفت علم، روش هایی برای تعیین جنسیت جنین به وجود آمده است. یکی از این روش ها داشتن برنامه و رژیم غذایی مناسب چند ماه پیش از باردار شدن است. از این رو، در ادامه به معرفی رژیم غذایی که احتمال دختردار شدن زوج ها را افزایش می دهد، اشاره می کنیم.

با پیشرفت علم، زوج هایی که قصد بچه دار شدن دارند، می توانند جنسیت فرزند خود را تعیین کنند. یکی از راه های تعیین جنسیت جنین، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب است. برای دختر دار شدن باید محیط واژن مادر اسیدی و یا به عبارت دیگر PH آن پایین تر از 7 باشد. به طور کلی رژیم غذایی مادر برای دختر دار شدن، برخلاف پسردار شدن باید سرشار از کلسیم و منزیم و فقیر از پتاسیم و سدیم باشد. در ادامه به تفصیل، مواد غذایی که مادر باید برای داشتن فرزند دختر در رژیم غذایی اش رعایت کند، ارائه می کنیم.

1. شیر و محصولات لبنی

شیر مهم ترین منبع غذایی حاوی کلسیم، می باشد. مصرف 2 الی 3 لیوان شیر در روز به دختر دار شدن شما کمک شایانی می کند. مصرف سایر محصولات لبنی، مانند: کره، خامه، دوغ، ماست، کشک، پنیر بی نمک و همچنین دسرهای تهیه شده با شیر یا محصولات لبنی نیز احتمال دختر دار شدن را افزایش می دهد. اما به یاد داشته باشید که لبنیات مصرفی تان حتماً از نوع کم چرب باشد، چرا که لبنیات پُر چرب با جذب کلسیم تداخل دارد.

2. مرغ و تخم مرغ

مرغ و تخم مرغ نیز علاوه بر مقادیر بسیار پروتئین، حاوی کلسیم نیز می باشند. لذا مصرف این مواد نیز برای داشتن فرزند دختر توصیه می شود.

3. سبزیجات

علاوه بر موارد گفته شده، سبزیجات، به خصوص سبزیجات برگ سبز، همانند: اسفناج، کاهو، کلم نیز شانس دختر زایی شما را افزایش می دهد. همچنین سبزیجات غده ای مانند: شلغم و چغندر نیز برای دختر دار شدن توصیه می شود.

4. آجیل

دانه های آجیل، همانند: بادام فندق، گردو، احتمال به دنیا آمدن فرزند دختر را افزایش می دهد. اما به خاطر داشته باشید که این دانه ها باید فاقد نمک باشد.

5. غلات

مصرف جوانه گندم، گندم سبوس دار، برنج سفید و قهوه ای و ماکارونی نیز شانس دختر دار شدن را افزایش می دهد.

6. کاکائو

کاکائو نیز یکی از موادی است که مصرف آن برای دختر دار شدن توصیه می شود. البته بهتر است که از نوع شیرین آن استفاده نشود، چرا که باعث اضافه وزن در دوران بارداری می شود. لذا نوع تلخ آن توصیه می شود.

7. ماهی

مصرف ماهی نیز برای دختر دار شدن مناسب است، اما نباید دودی، کنسرو شده و نمک سود باشد.

8. آب

آب باعث جذب کلسیم می شود، لذا آب به میزان فراوان بنوشید.

9. مواد غذایی فقیر از سدیم

نمک سرشار از سدیم است و امکان زنده ماندن اسپرم های پسر زا را افزایش می دهد. لذا اگر دختر می خواهید، باید نمک و هر آن چه را که حاوی نمک است، مانند: گوشت های فرآوری شده، ماهی دودی، میگو، تن ماهی، پنیر شور، زیتون، بیسکوئیت و اسنک های شور و انواع نان های حاوی نمک را از برنامه غذایی تان حذف کنید و شیرینی های بدون نمک را جایگزین این مواد کنید.

10. مواد غذایی فقیر از پتاسیم

سیب زمینی، برگه زرد آلو، حبوبات، آرد نخودچی، جگر گوساله، موز و هویج حاوی مقادیر بسیار پتاسیم هستند. لذا اگر خواهان فرزند دختر هستید، باید میزان مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانید.

شما همچنین باید از مصرف نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید و مصرف کافئین را به حداقل برسانید.

در نهایت این که:

این روش و برنامه غذایی برای دختر دار شدن دارای ضمانت 100% نیست و فقط یکی از راه های افزایش دهنده شانس دختر دار شدن می باشد. لازم به ذکر است که این رژیم غذایی باید حداقل 3 ماه پیش از اقدام به بارداری رعایت شود.

10 نشانه این که فرزند پسر باردار هستید

10 نشانه این که فرزند دختر باردار هستید

ویدئو: 11 ماده غذایی که در دوران بارداری باید از آن ها اجتناب کرد

ویدئو: 11 فعالیتی که در دوران بارداری باید از آن ها اجتناب کرد

ویدئو: چه ورزش ها و تمرین هایی شما را در دوران بارداری سالم و تندرست نگه می دارد؟

ارسال دیدگاه های شما :
تصویر جدید

لیست نظرات

نظری ثبت نشده است.